Hvordan vi gør folk fysisk aktive

AT OVERKOMME BARRIERER: AT MOTIVERE, STIMULERE OG AKTIVERE.

KOMPANs egne undersøgelser viser, at ønsket om at blive aktiv er til stede, men at unødige forhindringer kommer I vejen. Dette resulterer I en negative spiral. Tid, penge og motivation er hovedårsagerne til at folk ikke er aktive, og især socialt belastede grupper er berørt af dette.

Lav indtægt kan forbindes med mindre fritid, begrænset adgang til fritidsfaciliteter, og vilkår som ikke støtter op om fysisk aktivitet. Dette er værdifuld indsigt, da KOMPANs undersøgelser viser, at 60% af befolkningen ikke føler, at nutidens offentlige rum motiverer dem til at være fysisk aktive. 

For at gøre inaktive mennesker aktive, skal lokalsamfundet tilbyde tilgængelige og effektive træningssteder. Stederne skal være egnede til alle aldre og evner, og skal tilbyde relevant instruktion, stimulering og motivation.  KOMPANs løsninger fokuserer på de inaktive. Undersøgelser viser, at det at have digital eller fysisk støtte til motion øger bade effektivitet og fastholdelse. Denne støtte kan gøre hele forskellen og bane vejen for et bedre liv.

 

Fakta 2016:

DE STØRSTE BARRIERER FOR FYSISK AKTIVITET

icon-time.png

Tidsmangel: 56%

icon-expensive.png

Motionscentre er dyre: 33%

icon-trainer.png

Har brug for en træner til at motivere: 17%

icon-community.png

Mangel på tilbud I lokalsamfundet: 39%

 

MULIGHEDER

icon-exercise-more.png

59% af befolkningen vil gerne motionere mere.

icon-map.png

40% af al fysisk aktivitet finder sted udenfor, og 25% på vej til og fra arbejde, skole eller indkøb.

icon-smartwatch.png

Aktivitetstracking er den mest efterspurgte function på et smartwatch

icon-smartphone.png

31% af smartphone-brugerne benytter apps til fitness.

Vil du gerne vide mere? Tryk her. Så kontakter vi dig!

KILDE:
Akers, A., 2012. Visual Color Perception in Green Exercise: Positive Effects on Mood and Perceived Exertion. Environmental Science Technology, 21:46(16), 6881-6.; European Barometer 2014; KOMPAN Sport & Fitness Institute; McKinsey Global Institute; MEF (Mobile Ecosystem Forum); The Retention People; UN (United Nations); WHO (World Health Organization)