Copenhagen International School

Copenhagen International School’s (CIS) nye skolebygning har sin beliggenhed ved vandet i Nordhavn og huser 930 elever. 

Skolen tilbyder flere undervisningsniveauer, der strækker sig fra børnehavebørn til gymnasieelever. Uanset niveau, engagerer CIS sig i sine elevers personlige udvikling igennem leg, undervisning og de relationer der skabes herigennem. 

CIS’s nye innovative bygning er gennemgående bæredygtigt med sine 12.000 solpaneler, der udgør skolens facade, LED-belysning og et interiør af udelukkende naturlige materialer.  Dette gør det til Danmarks mest bæredygtige skole. 

KOMPAN har i overensstemmelse med CIS’ værdier om læring igennem alderstilpasset leg og bæredygtigt design indrettet og leveret en legepladsløsning, der understøtter børns fysiske, sociale, kognitive og kreative udvikling.

En bæredygtig legeplads

KOMPAN har i overensstemmelse med CIS’ værdier om læring igennem alderstilpasset leg og bæredygtigt design indrettet og leveret en legepladsløsning, der understøtter børns fysiske, sociale, kognitive og kreative udvikling.

Fysisk

Social-emotionel

Kognitiv

Kreativ

Legepladsen er opdelt i fire områder på taget af CIS. 

Område 1 er et større sandareal med fire forskellige Robinia legehuse, der inviterer børn til at lege og interagere i et naturligt legemiljø. Legehusene er ideelle til tema- og rolleleg, hvilket stimulerer børnenes fantasi og kommunikation. Det mest iøjnefaldende ved sandområdet er dog det store gule pyramideformet netstruktur, der ses på lang afstand. Halvvejs oppe i netstrukturen kan børnene rutsje ned ad en rutsjebane eller tage en pause fra den udfordrende klatring i to små ”huler”. En anden aktivitetsmulighed i dette sandområde er at gå over en netbro, der fører hen til et andet netstruktur med en større tunnelrutsjebane. Denne del af legepladsen giver en storslået klatreoplevelse for både børn og voksne, og styrker samtidig balance- og koordinationsevner. 

Område 2 er for dem, der elsker at snurre rundt. Det kan de gøre på de to store supernova karruseller eller på de to spica stænger. Her kan de snurre rundt stående eller siddende, og finde ud af hvordan deres kropsbevægelser påvirker farten. 

Område 3 indeholder to fysisk krævende klatrestrukturer: Adara II og Kuma, som begge giver masser af muligheder for at klatre, hænge, balancere og koordinere kropsbevægelser. Disse udfordrende strukturer træner også koncentrationsevnen, som er nødvendig for at kunne komme igennem klatresystemets mange udfordringer. Området indeholder også en trampolin for dem der foretrækker at forblive på fast grund.  

Område 4 består af et gyngestativ med to fugleredesæder, hvorpå børn og unge kan gynge individuelt eller flere sammen. Her stimuleres børn kognitivt ved deres interaktion når de gynger sammen, og træner samtidig deres grovmotoriske færdigheder og rumfornemmelse.  

Copenhagen International School

Sjælland, København , Danmark