Skoler & Daginstitutioner

Skoler forventes at tage højde for børns livskvalifikationer såvel som deres faglige færdigheder.

Skoler tager sig af børns almendannelse såvel som deres boglige uddannelse. Veldesignede legepladser er læringsområder for især elevernes sociale og fysiske færdigheder. Et stigende antal børn er for fysisk inaktive og har brug for støtte og vejledning til deres sociale adfærd.

Velplanlagte udeområder tager udgangspunkt i brugernes behov for leg. Verdenssundhedsorganisationen

WHO anbefaler, at børn over 5 år træner for deres motorik, kondition, knogletæthed og muskelstyrke, særligt deres arm-, ben-, og core-muskler. Den alderssvarende skolegård tilbyder varierende muligheder for fysiske aktiviteter, som kan motivere børn, herunder mindre adrætte børn, til at være aktive på en selvvalgt og sjov måde. Det sociale samarbejde styrkes på veldesignede legepladser og lærerne fortæller, at sociale færdigheder som at vente på sin tur er svære at undervise i, men lette for børn at forstå, når de er på legepladsen. Guidede eller instruerede aktiviteter kan meget vel også finde sted på legepladsen. En skolelegeplads, som er nøje designet til at understøtte fri, guidet og instrueret leg, kan tilbyde alle børn en varieret og motiverende læringsoplevelse.

Sidst, men ikke mindst, kan legepladsen være et inspirerende pædagogisk værktøj for lærerne og kan til fulde levere aktive læringsoplevelser i overensstemmelse med Fælles Mål.

Brug for hjælp? Kontakt KOMPAN

Vi har mere end 45 års erfaring, og vil supportere dig igennem hele projektet.

KOMPAN A/S
Phone: +45 63 62 10 11
Mail: Denne e-mail adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den.

Find din lokale konsulent