Aktive skoler: 10 tips til spænding på skolernes legepladser

Vi har en fysisk aktivitetskrise: Få skoleelever opfylder minimumsanbefalingen om 60 minutters daglig moderat til energisk fysisk aktivitet. Dette har en negativ konsekvens for deres fysiske helbred, samtidig med det truer deres socio-emotionelle velvære og læring.

Så hvordan kan skoler motivere børn til at ville være mere fysisk aktive? Skoleområder kan være løsningen, uanset deres rummelighed eller begrænsninger. Deltag i dette webinar for at blive klogere på den nyeste forskning om spænding og leg i uderum, der stimulerer skoleelevers fysisk aktivitet og deres socio-emotionelle udvikling. Samtidig giver vi 10 tips til aktive legepladser med evig tiltrækning og legefordele.

Præsenteres af:

Jeanette Fich Jespersen

Jeanette Fich Jespersen

Leder af KOMPAN Play Institute

Som leder af KOMPAN Play Institute har Jeanette over 20 års erfaring med at forske, udvikle og tale for legepladsleg. Jeanette har været en del af de videnskabelige og organiserende bestyrelser ved flere internationale konferencer om børnevenlig byplanlægning. Jeanette er forfatter og medforfatter af flere hvidbøger og artikler med emner inden for inkluderende og universelt legedesign samt børns udvikling.

Suzanne Quinn, PhD

Suzanne Quinn, PhD

Leder af KOMPAN Play Institute, USA

Som leder af KOMPAN Play Institute i USA, forsker Suzanne i problemstillinger relateret til børn og familiers aktiv leg og fitness. Suzanne er medforfatter på adskillige hvidbøger og artikler om børn og leg.

Webinaret afholdes ikke på nuværende tidspunkt. Få tilsendt en optagelse:


Varighed (min.):
45
Sprog:
English